sunnuntai 16. huhtikuuta 2017

Huhti-check

Oli kiva huomata edellisestä kirjoituksesta, että hiljaiselostani huolimatta joku pysyy matkassani silti mukana, kiitos siitä!

Verikokeet on nyt otettu ja yllätyksekseni ne olivat pelkkää priimaa! Multa katsottiin perusverenkuva, kilpirauhaskokeet (tsh ja t4v), paastosokeri, kolesterolit ja maksa eikä mikään ollut ylä- eikä alarajalla. Samoihin aikoihin mulla nostettiin päivän kalorit 2500kaloriin ja paino tipahtikin pari kiloa alaspäin, kunnes alkoi menkat ja tuli tämä pääsiäinen. Ihan rehellisesti myönnän syöneeni mämmiä ja pari Kindermunaa ja tehtiin pitkäperjantaina porukalla pizzaakin ja tiedän että mikään ei näihin syömisiin kaadu. Tämän koko projektin myötä on tullut opeteltua jonkinlaista armollisuutta itseään kohtaan. Mulle tulee aina mieleen se mun berliininmunkkiepisodi, kun ahmaisin munkin masuuni ja se morkkis mikä siitä tuli!!! Tuntui että koko projekti meni pilalle sen pirun munkin takia, vaikka todellisuudessa eihän se niin ollut. Noudatan ruokavaliotani lukuunottamatta nyt tätä pääsiäistä, silti tiedostan sen etten vedä mitään herkkuövereitä tai ala ahmimaan. Nyt kun on ollu pitkät vapaat, niin oon panostanut sitten päivän ruokailuihin vähän eri tavalla kun kiireisenä arkena. Eilen illalla oli luksusillallinen ja tein ruokaa mitä en ollut koskaan aiemmin tehnyt: paistoin naudan sisäfilettä, tankoparsaa ja sitten punajuuri-kukkakaali-parsakaaligratiinia ja perus salaattia. Piffin päällä siivu mustapekka juustoa ja gratiinin päällä lusikallinen creme fraichéa. En jaksanut koko satsia syödä, oli kyllä sen verran täyttävät pöperöt!


Normaalisti arkena teen kolmen tai neljän päivän ruuat rasioihin valmiiksi. Jasmiiniriisiä ja sitten tonnikala/kana/katkarapu/naudan jauheliha proteiinina ja lisäksi uunikasviksia armoton satsi. Välipalat koostuu sitten niinkin yksinkertaisesta asiasta kun rahka ja omenat ja aamupalalla rahkalinja jatkuu. Olin tossa pitkään loppuvuodesta ilman rahkaa kun se oikein yökötti, mut nyt se menee taas ihan helposti alas, tarvittaessa ihan pelkästään :D

Liikuntaa tulee harrastettua useampana päivänä viikossa. Aloitin nyt keväällä Crossfitin ja käyn kerran viikossa tiistaisin ohjatulla tunnilla jossa tehdään aina 9liikettä putkeen 3sarjaa ja sitten sarjojen välissä on about 2min tauko, voi olla pidempikin, mutta kovin lyhyeltä se aina tuntuu :D Tiistaisin käyn myös työn puolesta pelaamassa 45-60min sulkapalloa. Torstaisin on myös työn puolesta 60min salivuoro jossa yleensä poljen kuntopyörää ja venyttelen. Olen pyrkinyt viikonloppuisin vetämään yhden salin ja yhden lenkin, jolloin mun lepopäivät sijoittuu viikolle, mikä on lasten kannalta paras ratkaisu. Vielä viime keväänä ja kesänä mä olin niin itsekäs, että tosiaan omat treenit tuli ekana ja sitten vasta lapset. Käytin paljon lapsenvahtia ja jos mulla oli vapaapäivä töistä, vein lapset muutamaksi tunniksi hoitoon että kerkesin käymään salilla ja siivoamaan sillä aikaa. Nyt on toisin, lapset ensin, sitten treenit. Jos en saa lapsenvahtia, niin teen lasten nukkuessa vaikka HIITin tms. Kyllä mulla on kerran viikossa joko oma äiti tai meidän vakiolapsenvahti katsomassa poikia, mutta nykyään mä teen päivätyötä jolloin näänkin lapsia enemmän mitä esim edellisessä duunissa. Paljon me myös liikutaan lasten kans yhdessä, he harjoittelee pyöräilyä ja mä yritän pysyä perässä tai sit käydään metsässä yhdessä seikkailemassa, tulee sellasta ihan perus arkiliikuntaa. Yhdessä tekeminen on kuitenkin kaikista kivointa!

Pitkäperjantain aamu mörrimetsässä
Mulla on tällä hetkellä kaksi erilaista koko vartalon saliohjelmaa, joita teen vuorotellen tai sekoittelen ja vaihtelen liikkeitä kuten tänään tein. Tänään mulla oli aikaa olla vähän pidempään salilla, niin tein molempien ohjelmien kaikki liikkeet ja sainkin ihan kivan -800kalorin treenin aikaiseksi :) Huomenna onkin luvassa palauttavaa arkiliikuntaa ikkunanpesun, haravoinnin ja imuroinnin merkeissä ja jos hyvä tuuri käy, mun paras ystävä joka opiskelee hierojaksi, tulee harjoittelemaan mulla kokovartalohierontaa <3


Ostin Hidasta Elämää-puodista taas uusia ihanuuksia, joiden avulla oon oppinut itsestäni vaikka millaisia uusia juttuja. Multa löytyy Voimauttavan kysymyskortit sekä nuo tavalliset Hidasta Elämää kuvakortit ja nyt uutuutena noi kuvassakin näkyvät Unelmakortit ja Unelmakarttakirja. Kirja on ensimmäinen Hidasta Elämää kirja mikä mulla on. Hyvän Mielen Taidot-kirja multa löytyy myös, sekä Hyvän mielen kortit ja Inspiraatiokortit. Käytän noita kaikkia työssäni, mutta myös itsetutkiskeluun ne on oivallisia välineitä. Oon vuosia kirjoittanut päiväkirjaa, ja näiden korttien avulla löytänyt vähän uutta perspektiiviä siihen perinteiseen tapaan kirjoittaa. Yhtenä esimerkkinä vaikka se, että valitsen summamutikassa kortin ja kirjoitan siitä mitä aihe/kuva mulle merkitsee ja mitä siitä tulee mulle mieleen. Välillä kiva ajatella ja kirjoitella asioista mitä ei juuri sillä hetkellä kuvitellut tulevan mieleenkään. Uusista jutuista tuli mieleen että oon alkanut myös joogaamaan ja tekeen Mindfulness-harjoituksia! Kaikkeen sitä ihminen hurahtaa!

Tulisiko mieleen mitään toiveaiheita mistä haluaisitte lukea? :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti